Onze diensten
Met toegepast- en academisch onderzoek hebben wij al tientallen brancheorganisaties, overheidsinstanties, bedrijven en onderwijsinstellingen ondersteund om strategieën, verdienmodellen en concepten voor de toekomst te ontwerpen. We hebben meer dan 100 projecten uitgevoerd om organisaties weerbaarder te maken tegen de onzekerheden die de huidige samenleving met zich meebrengt.
Onze expertises
Onderzoek op maat
Wij ontwikkelen veerkrachtige beleidsplannen, strategieën en acties waardoor spelers in de toeristisch-recreatieve sector effectief om kunnen gaan met een constant veranderende omgeving.
Onderzoek op maatAcademisch onderzoek
Samen met lectoren, docent-onderzoekers en studenten leveren wij wetenschappelijk bewezen oplossingen voor actuele of toekomstige problemen in de vrijetijds- en toerismesector.
Academisch onderzoekKeynotes & Training
Onze sprekers weten gasten van toonaangevende internationale evenementen te inspireren met hun onderzoeksgerelateerde inzichten voor een veerkrachtige toeristisch-recreatieve sector.
Lees onze nieuwste blogs
De toekomst van Toeristische Informatie Punten
06 julDit jaar hebben wij een project gelanceerd met de titel ”Definiëren van key performance indicators om de waarde van toeristische informatiepunten te meten”. Het project verkende waarde co-creatie in de context van toeristische informatiepunten met aandacht voor de economische, sociale en emotionele waarde. Via een reeks focusgroepen met leden van Kennisnetwerk Destinatie Nederland en ECM hebben de studenten waardevolle inzichten opgedaan over de manieren waarop de economische, sociale en emotionele waarde momenteel wordt gemeten, de barrières die effectieve dataverzameling in de weg staan en de mogelijkheden voor het optimaliseren van de momenteel gebruikte KPI’s.
Food is the soul of a place
05 julFood tourism is een trend die zich sinds het begin van deze eeuw sterk heeft ontwikkeld. Food tourism omvat zowel de toerist die op zoek is naar een unieke luxe restaurantervaring als de toerist die foodmarkten afstruint en eet bij een foodtruck of op een krukje bij een lokaal tentje. Daarnaast is er een groeiende, meer recente, trend waarbij agrarische bedrijven laten zien wat de herkomst en/of productie van ons voedsel is. Er is steeds meer interesse in het begin van de voedselketen. Bezoekers kunnen ervaringen opdoen zoals het melken van een koe, zien hoe kaas wordt gemaakt en zelf in pluktuinen groenten en fruit plukken. Toeristen zijn op zoek naar het verhaal erachter, the soul of food & place.
Hoe kunnen we stedelijk groen plannen dat gunstig is voor iedereen?
01 junIn mijn vorige blog over het belang en de toekomst van stedelijk groen (link naar vorige blog), heb ik het gehad over de voordelen van stedelijk groen voor de mentale en fysieke gezondheid van bewoners. Stedelijk groen draagt bij aan de kwaliteit van leven voor iedereen. Maar hoe kunnen regio’s, steden of dorpen de aantrekkelijkheid en kwaliteit van stedelijk groen verbeteren voor zowel mens als dier? In deze vervolgblog geef ik vier aanbevelingen voor een duurzame toekomst.
De toekomst van e-HRM en kunstmatige intelligentie in toerisme en hospitality
17 meiTechnologieën die Human Resource Management faciliteren, aangeduid als digitaal of elektronisch Human Resource Management (e-HRM), ontwikkelen zich snel. Relatief recent veroorzaakte de term kunstmatige intelligentie (AI) een nieuwe golf van potentiële technologische facilitering voor HRM. De gloednieuwe speciale uitgave van de Journal of Tourism Futures presenteert papers die een breed scala aan aan talentmanagement gerelateerde uitdagingen en vraagstukken voor de toerisme- en hospitality sector behandelen waarin recente technologische ontwikkelingen een rol spelen.
Willen toeristen beter terugbouwen?
26 aprHoewel velen de tijdelijke stop zien als een kans om reizen en toerisme op een meer inclusieve manier weer op te bouwen, vragen anderen zich af of het überhaupt mogelijk is. Het is essentieel om inzichten te krijgen in de impact van de COVID-19-pandemie op de houding van toeristen, het potentiële en daadwerkelijke duurzame reisgedrag, de waarschijnlijke kloof tussen houding en gedrag en bewustzijn en houding. Bij ETFI is één van onze huidige doelen het verkrijgen van empirisch bewijs om dit te beantwoorden.
Hoe ziet over 30 jaar recreatie en toerisme in het IJsselmeergebied eruit?
23 aprOm 30 jaar vooruit te kunnen denken, vormen scenario’s een bruikbaar hulpmiddel. Met behulp van scenario’s wordt geëxploreerd hoe recreatie en toerisme in het IJsselmeergebied er in een extreme maar plausibele situatie in 2050 uit zouden kunnen zien. Vervolgens dienen de scenario’s als inspiratie voor het ontwerpen van een visie die de basis gaat vormen voor de ontwikkeling van recreatie en toerisme in het gebied. Wij zijn betrokken om het scenarioplanningstraject te ontwerpen en te begeleiden.
Ontdek alle blogs
Onze experts staan voor u klaar
Neem contact op voor de mogelijkheden.