Toegankelijk reizen voor mensen met een beperking

Samen met Universiteit van Wageningen en Breda University of Applied Sciences hebben wij in kaart gebracht welke barrières mensen met een beperking ervaren voor, tijdens en na de reis en hoe de reisindustrie hierop kan inspelen. Deze groep is vaak achtergesteld in de toerismesector. We kijken specifiek naar de vraag en aanbod in Nederland.

Resultaten
  • Inzicht in ervaren barrières van mensen met een handicap en hun families/verzorgers
  • Customer journey: kwalitatieve informatie over verschillende fasen van de klantreis van mensen met verschillende handicaps waaronder identificatie of zogenaamde “kritieke incidenten”
  • Scenario’s gericht op hoe ondernemingen in de toerismesector in 2030 aan de vraag naar toegankelijkheid kunnen voldoen

Voordelen

  • Diepgaand onderzoek naar de customer journey en de barrières die ervaren worden door Nederlanders met een handicap en hun families/verzorgers
  • Nieuwe aandacht op het snelgroeiende segment van reizigers met een beperking
  • Toerismesector en reisorganisatoren helpen zich aan te passen aan de behoeften en belangen van degenen binnen dit segment

Stel uw vraag aan Bernadett

Bernadett kan u helpen met strategische bestemmingsontwikkeling.