5 stappen om een toeristisch product te ontwikkelen
Of u nu rondleidingen, accommodatie, bootverhuur of riviercruises aanbiedt, u biedt uw klanten diensten aan. Voor de hedendaagse toerist is alleen een dienst niet genoeg. Ze zoeken naar ervaringen die bijdragen aan hun kwaliteit van leven. Uiteraard moet bij de ontwikkeling van nieuwe producten rekening worden gehouden met de wensen en eisen van de hedendaagse toerist.
Speel in op COVID-19 met productontwikkeling
Toerisme is één van de industrieën die het zwaarst is getroffen door de coronapandemie. Het heeft waarschijnlijk ook gevolgen voor uw organisatie. Als toeristische organisatie zijn er verschillende maatregelen die u moet overwegen, voornamelijk om op korte termijn uw kosten te verlagen. Maar nadat u dit heeft gedaan, moet u ook de producten en diensten die u aanbiedt opnieuw bekijken. Onze studie voor CBI helpt door een gids te bieden over hoe u uw producten kunt ontwikkelen of herontwikkelen.
Stapsgewijze handleiding voor het ontwikkelen van uw toeristisch product
Het ontwikkelen van een nieuw toeristisch product gebeurt in feite door gedegen marktonderzoek te combineren met creativiteit. Maar hoe doe je dat? En waar begin je? En kun je dit zelf doen zonder een expert te zijn in creatief denken of onderzoek? Hoewel het maken van uw eigen product moeite kost, kunt u dit doen door deze stapsgewijze handleiding te volgen:
Stap 1: laat u inspireren door uw klanten en potentiële klanten
Stap 2: ontwikkel een persona voor soorten klanten
Stap 3: zet de kernbehoeften van uw potentiële klanten om in kansen
Stap 4: maak creatieve oplossingen voor deze kansen
Stap 5: zet uw ideeën om in prototypes die u in de laatste stap in de praktijk gaat testen
Download voor een meer gedetailleerde uitleg van de stappen onze nieuwe studie die we samen met Molgo voor CBI hebben uitgevoerd: Hoe kunt u aan de slag met het ontwikkelen van uw toeristisch product?
1 å