Mogelijkheden om toeristen uit Europa aan te trekken
Wij bieden een uitgebreide portfolio voor het aantrekken van Europese toeristen om midden-en-klein-bedrijven uit ontwikkelingslanden te ondersteunen die de Europese markt willen betreden. We ondersteunen het CBI door marktinformatie (market intelligence, trends en statistieken) over inkomend toerisme vanuit Europa beschikbaar te stellen en deze te vertalen naar concrete ideeën voor toeristische producten.
Onderzoeksmethodes
- Marktonderzoek
- Trends analyse
- Concurrentieanalyse
Toeristische segmenten
Ons onderzoek naar specifieke toeristische segmenten biedt belangrijke inzichten in kansen op de Europese markt voor een specifiek product, productgroep of nicheproduct. Samen met Marktonderzoekbureau Molgo hebben we marktinformatie beschikbaar gesteld over:
- avontuurlijk toerisme
- toerisme in inheemse gemeenschappen (community-based tourism)
- cruisetoerisme
- natuur en ecotoerisme
- SAVE toerisme (wetenschappelijk, academisch, vrijwillig en educatief toerisme)
- zon- en strandtoerisme
Reizigersgroepen
Naast populaire toeristische segmenten hebben we de belangrijkste reizigersgroepen geanalyseerd:
- Free Independent Travellers (FITs)
- diaspora toerisme
- LGBTQ toerisme
- generatie Y toerisme
- multigenerationeel toerisme
Hoe?
Om toeristische organisaties te ondersteunen bij het omgaan met veelvoorkomende problemen in de branche, hebben we een gids geschreven met concrete tips over: